De produkter du känner till och litar på, nu under samma varumärke

/global/scaled/1920x831x0x61x1000x435/AAES-common-files-banners-ASSA-ABLOY-article-core-1920x960.jpg

Vi på ASSA ABLOY Entrance Systems har beslutat att samla alla våra produkter, tjänster och människor under ett och samma varumärke.

För våra kunder innebär det att varumärkena Besam, Crawford, Albany och Megadoor nu kommer att marknadsföras och säljas under varumärket ASSA ABLOY. Syftet är ökad igenkänning och bättre exponering av vår omfattande globala portfölj av produkter och tjänster. Dessutom vill vi öka medvetenheten om vår kompetens och förmåga att erbjuda toppmoderna automatiska entréer, portar och dörrar till byggnaders framsida, baksida och insida.

Enskilt har vart och ett av produktvarumärkena i ASSA ABLOY-familjen nått avsevärda framgångar och uppmärksammats på marknaden när det gäller trygghet, säkerhet och bekvämlighet. Våra varumärken Besam, Crawford, Albany och Megadoor grundades på 60-och 70-talen, och under många år har de konsekvent marknadsförts tillsammans med varumärket ASSA ABLOY. Under åren har en naturlig samhörighet varumärkena emellan utvecklats inom branschen. 

"Marknaderna förändras. Våra kunder har varken tid eller lust att hantera långa listor med leverantörer, oavsett hur bra de är. Idag behöver de riktiga partners. Under ett och samma varumärke kan vi ännu bättre utnyttja vår storlek och täckning. Kunder runt om i världen kan dra verklig nytta av att ha en leverantör för alla behov av entréautomation, säger JuanVargues, Executive Vice President på ASSA ABLOY och President & CEO på ASSA ABLOY Entrance Systems.

Våra produkter och medarbetare förblir de samma, nu under samma varumärke för alla typer av entrélösningar.