Att skapa en shoppingupplevelse

Nya Metro i St. Pölten har utformats för att vara tillgängligare, enklare att navigera i och trevligare för kunderna att handla i, jämfört med en vanlig Metro Cash & Carry. Andra Metrobutiker har höga hyllor och begränsad överblick över var varorna finns, men den nya butiken i St. Pölten är betydligt mer användarvänlig.

Butiken består i huvudsak av låga hyllor med stora, tydliga skyltar för enkel navigering. Ett café i mitten av butiken skapar en plats där kunder kan ta en paus, dricka en kopp kaffe eller hämta sig lite, och dess centrala placering skapar en känsla av lugn i hjärtat av butiken. Informationsdisken och kassorna är placerade nära in- och utgången, och gör det enkelt för kunderna eftersom de ser dem direkt när de kommer in i butiken.

Butiken är inte bara lätt att navigera i, den är också en bekväm miljö att handla i. Miljön har förbättrats genom att minska de kalla shoppingutrymmena med cirka femtio procent. Endast varor som verkligen behöver kylförvaras finns i kylda utrymmen och dessa är separerade från resten av butiken med isolerade automatiska ingångs- och utgångsdörrar. De automatiska dörrarna leder kunderna genom de kylda utrymmena, och förebygger trafikstockning och onödig öppning. Detta innebär att kunderna har det bekvämare när de handlar och därför troligen stannar längre.

Som Andreas Prehal berättar, ”tidigare hade vi en vanlig cash & carry-butik, nu har vi en shoppingupplevelse.”

En produkt för varje problem

Se hela vårt sortiment av entrélösningar online, komplett med nedladdningsbara produktdata och teknisk information. Hitta rätt lösning för dig.